Training Op Woensdag en Zaterdag
Openingstijden circuit:
Wintertijd:
Woensdag: 13:30 - 17:15
Zaterdag: 13.30 - 17.15
Zomertijd:
Woensdag: 16:30 - 20:00
Zaterdag: 13:30 - 17:30
Voor informatie over trainingen kan je contact opnemen via WhatsApp
+31 6 12 53 97 16
Trainingstarieven
50cc mini en miniquads: Gratis
Motoren t/m 85cc: € 10,- per dag
Motoren vanaf 85cc € 15,- per dag
Quads: € 20,- per dag
Zijspannen: € 25,- per dag
Dag verzekering (MON)
€19,95 per dag
Dayinsurance (MON)
€ 19,95 one day
Tagesversicherung (MON)
€ 19,95 pro Tag
online af te sluiten bij de MON
Het circuit
Circuit Duivenbos is gelegen in een bosrijke omgeving en is een echt zandcircuit.
Het is een prachtig groot crosscircuit waarin zich veel bochten, rechte stukken en springschansen bevinden.
Tevens beschikken we over een jeugdbaan waar de jeugd tot en met 85cc kan trainen.
Het circuit wordt goed onderhouden door onze enthousiaste mensen.
Er kan getraind worden met een MON of KNMV Licentie
Hou rekening met de geluidsnorm
Al een aantal jaren wordt er vanuit Nederland (en andere West Europese bonden) bij de FIM aangegeven dat het tijd is actie te ondernemen voor het verlagen van de geluidsproductie in de Motocross. Op lokaal niveau lopen we steeds vaker tegen problemen aan wat betreft het vergund krijgen en houden van circuit (zie ook het MX Masterplan). Onlangs heeft de FIM bekend gemaakt dat zij met de WK MXGP en MX2 klassen komend seizoen 3 dB(A) in geluidniveau naar beneden gaan. Op dit moment is 114,0 dB(A) voor aanvang race het maximum en in 2023 zal dat dus 113,0 dB(A) zijn. Voor alle overige klassen blijft het geluidniveau gehandhaafd op 114 dB(A) en zij gaan per 1 januari 2025 naar de 111,0 dB(A) normering.
KNMV en MON opereren in het geval van geluidnormering samen en er is overleg geweest over hoe in Nederland om te gaan met het geluid voor de toekomst. Daarin kwamen de volgende conclusies uit voort:
- De industrie zal per 2023 nieuwe machines produceren met een lagere geluidvermogen en deze zullen dus gebruikt worden op WK (en misschien EK) niveau. Het is aannemelijk dat het gros van de rijders in Nederland niet direct de beschikking heeft over een nieuw model.
- Het is voor de bonden (MON en KNMV) ondoenlijk om verschillende geluidniveaus aan te houden in het reglement voor verschillende klassen.
- Vanuit de aangesloten verenigingen is, bij de rondgang t.b.v. het MX Masterplan, duidelijk aangegeven dat het voor hen noodzaak is dat er in Nederland een reductie van het geluid plaatsvindt.
Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.